یزدفردا:جلسه بررسی آخرین وضعیت طرح ساماندهی میدان امیرچقماق یزد در محل شورای اسلامی شهر یزد با حضور مهندس سید حسینی  معاونت امور اعمرانی استانداری یزد و معاون امور عمرانی شهرداری ،شهردارناحیه تاریخی و نماینده سازمان مسکن سازان و مشاور طرح برگزارشد .

در ابتدای جلسه مهندس شایق رییس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اهمیت موضوع و لزوم اجرای کامل طرح ساماندهی مجموعه  امیرچقماق اظهار داشت :شورای اسلامی شهر یزد مصمم است تا مجموعه امیرچقماق  به صورت اساسی ساماندهی شود.

در ادامه جلسه مدرسی عضو کمیسیون عمرانی شورای شهر یزد نیز با اشاره  به جلسات برگزارشده در رابطه با ساماندهی مجموعه امیرچقماق گفت:مجموعه  امیرچقماق یکی از دهها سرمایه ارزشمند شهر یزد است که باید با یک مدیریت و احد ساماندهی شود و پس از سالها همه دستگاههای مرتبط عزم خود را برای به نتیجه رساندن طرح جزم نمایند و شاهد روزهای اوج این مجموعه باشیم .

مشاور طرح در این جلسه با اشاره به اتفاق نظر اکثر دستگاهها بربیشتر موارد دیده شده در طرح اظهار داشت :تمام دستگاه های درگیر با ساماندهی مجموعه  امیر چقماق با 90 درصد موارد پیش بینی شده در طرح موافق هستند و تنها در 10 درصد موارد اتفاق نظر وجود ندارد که با انتخاب عامل چهارمی که مورد تایید همه دستگاهها باشد می تواند راهگشا باشد  .

مهندس سید محمد رضا سید حسینی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد نیز با تایید نظر مشاور ضمن موافقت با انتخاب عامل چهارم اظهار داشت :پروژه های تعریف شده در مجموعه امیرچقماق که مورد تایید تمام دستگاههای مرتبط است جهت اجرا ابلاغ  و کار آغاز شده است ودر مواردی که اتفاق نظر وجود ندارد موارد شناسایی و راه کار اجرایی تعریف و کار انجام شود .

مهندس سید حسینی در ادامه افزود:محو ر تمام فعالیت ها در مجموعه امیرچقماق " شهرداری یزد" است  و تمام دستگاهها با محوریت شهرداری وظایفشان زا پیگیری نمایند .

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری یزد ساماندهی مجموعه امیرچقماق یزد را در سه قالب پروژه های شهری ،مرمتی و مواردی که توجیه اقتصادی  دارد، معرفی کرد و افزود: در صورتیکه بخش خصوصی حاضر به سرمایه گذاری باشد، در پروژه هایی که توجیه اقتصادی  وجود دارد علاوه بردستگاه های دولتی  و نیمه دولتی بخش خصوصی نیز می تواند  با  محوریت شهرداری فعالیت کند .

مهندس سید حسینی با تاکید مجدد بر این نکته که ساماندهی مجموعه امیرچقماق یز از اولویت های کاری شهریزد است اظهار داشت :شهرداری یزد کلیه امور مجموعه امیرچقماق  را اولویت بندی  و تمام دستگاهها نیز امور مربوط به دستگاه خود را زیر نظر شهرداری انجام خواهند داد

در پایان این جلسه مواردی نظیر لزوم هماهنگی تمام شهر های استان در نصب المان های داخل میادین خود خصوصا میادینی که در محور های اصلی راههای استان قرار دارند  و همچنین توجه جدی به حوضچه فاضلاب شهری یزد مطرح و تصمیماتی اتخاذ شد .

سرويس عکس يزدفردا

مجید دهقانی زاده

عکاس : مجید دهقانی زاده



 

سایت خبری یزد فردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا